lördag 28 oktober 2006

Lördag

Middagen igår var trevlig. Känns som de har gått från fantastiskt roliga till att mest vara trevliga. Inget fel alls, utan att det inte är som förr. Nu är mina vänner gravida, småbarnsföräldrar eller låter bli alkohol av ett eller annat skäl. Halv elva gick de hem. Elva somnade mamma och jag. Kan väl erkänna att även jag satt och gäspade, tröttheten är ju min främsta följeslagare nuförtiden. Men ändå. Det blev liksom lite jaha över det. Så vansinnigt många roliga saker att se fram emot har jag ju inte just nu, och middagarna brukade vara ett säkert kort.

Har tillbringat dagen med familjen och min alldeles ljuvliga systerdotter men är nu hemma igen. Ganska skönt det också, fick tre nya böcker av I igår, har andra säsongen av Sopranos på dvd och fin oxfilé i kylen. Fast det kunde väl vara lite mer action en lördagkväll kanske. Men jag har ju lärt mig att jag inte orkar någonting numera, så det här blir nog ett bra alternativ. Och imorgon, mycket träning och nya tag.

Det är väl det här de kallar livet, har jag för mig.
BlogRankers.com