måndag 27 november 2006

Äntligen hemma

Det är så jäkla skönt att komma hem igen. Älskar mitt hem, är lite måndagslycklig idag efter att ha fått återse det igen. Och det vara bara fyra dagar. Men jag föredrar min egen säng framför en stenhård bäddsoffa.

G var jättmysigt, och skönt. Skönt att hänga med mor och far. Och jag fick så fantastiskt god mat hela tiden att jag var blandat lycklig och sjukt mätt. Se nedan för beskrivning. Men ostbrickan i torsdags kväll var bäst - min far är en mästare på ost. Han är jätteduktig på att både välja och betala.

Ägnade hela fredagskvällen åt att dricka apbilligt vin(42kr)med F och J. Blev skitfull men vad jag minns hade jag väldigt kul.

Och idag hände två bra saker: jag har fått kvartalsprovisen på kontot - så nu blir det spännande shopping. Amorteringar. Samt ett inbetalningskort från Folkuniversitetet - jag ska börja en skrivarkurs på måndag. Iiiiihhhhh. Jag trodde kursen var full och att jag ändå aldrig skulle se till att anmäla mig. Det är så mycket lättare att prata om det. Så nu har jag en vecka på mig att börja fundera på vad jag vill skriva om. Det är svårare än att betala 2500.

Dåligt: mastodontfinnen kommer aldrig att försvinna. Vi firar snart 2 veckor nu. Farmor dör snart. (ja det är värre, men kom ändå sist). Imorgon blir det ett besök på geriatriken, kanske det sista. (ja, jag hoppas det är det sista, hon är så deprimerad, demensen har inte slagit till helt, ibland fattar hon att hon håller på att bli det, och det måste vara fruktansvärt. Hon vill bara hem, men får aldrig mer).

1 Comments:

Blogger ullemon said...

Jenny,
så kul att se dig!
Men tråkigt att höra om din farmor. Har precis varit hos min mormor och inser att hon är gammal, riktigt riktigt gammal. Hon bor fortfarande hemma och jag hoppas att det kommer att förbli så. Men jag tror att dina besök hos din mormor glädjer henne mycket. Kanske kan du skriva lite brev? Hon läser troligen inte din blogg, men kanske ett par brev kunde muntra upp lite?

Kram

U a.k.a Marie Antoinette

21:09  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com