onsdag 22 november 2006

Ytterligare tid i verkligheten

Dagen har spenderats just där, med jobb, administration, kundmöten och annat upphetsande. Sen gick jag hem och läste en vedervärdig ny bok som söta M hade med sig till mig igår. Den hette Hål i huvudet eller ngt liknande, och skrämde slag på mig med sin uselhet. Jag har nu suttit och letat skrivarkurser. Vet inte om jag kan producera något alls, men nu tror jag att det börjar bli dags att försöka.

M kom hem på te til mig igår men vi ändrade oss och tömde kylskåpet på champagne. Det var så asmysigt och roligt att träffa henne igen, det var allt för länge sedan. När hon gick msn:ade jag med konsulten. Jag är pinsam. Vill ju inte ens längre. Men går med stora håven efter uppmärksamhet. Jag skäms.

Funderar på vad jag ska ha på mig Göteborg hela helgen, måste packa klart snart. Åker imorgon och så här ser agendan ut:

Fre: jobb och kundmöte, havskräftor till middag och "mellan 3 och 14 öl" med gamla högstadiekärleken. (Jeans, kavaj, sen rodebjertop)
Lör: shopping med mor kan jag tro, Wallenbergare till middag, ev. ut med syrran, men tror inte jag kommer orka med 21-åringarnas tempo. (jeans, skön tröja)
Sön: Brunch på Gothia Towers, Sveriges i särklass bästa, med mor, far och vännen L. (Jeans, också skön tröja)
Mån: åka hem och jobba. Besöka farmor på geriatriken. Nu dör hon snart. (Jeans, kavaj)

Sen kommer verkligheten tillbaka igen. Ack ja.

1 Comments:

Blogger nb said...

åh men hoppas du får asmysig helg! måste testa den där brunchen ngn ggn. i'm a suckah!

23:16  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com