onsdag 17 januari 2007

en annorlunda dag

Idag var en märklig dag. Jag vaknade någorlunda pigg, faktiskt, och gick till jobbet lite senare än vanligt. Och jag har jobbat nästan hela dagen.

Och ätit lunch med min ascoola mentor, hon var supertrevlig och jag tror att det kan bli riktigt bra, det känns som att hon kommer att få fungera som ett bollplank med mina jobb/karriärsfunderingar. Det som har varit märkligt är att jag plötsligt börjat se en del saker klart. Att jag gjort en del val som varit fel, det är som om jag inte känt mig själv tillräckligt tidigare. Jag har insett att jag inte hör hemma i finansbranschen, det är tillräckligt roligt, men jag brinner inte för produkterna eller sammanhangen. Jag måste söka en tillvaro med saker jag uppskattar. Så jag ska försöka se mig om, finna ett nytt jobb.

Dejten igår gjorde att jag tydligt såg vad jag inte vill ha hos en man, och att jag valt sådana män alltför ofta. Ungefär som jag valt mina jobb, som en trygghet. Loverboy var annorlunda på vissa sätt, men ändå så lik. Jag känner lite revolutionerande glädje att ha börjat förstå detta, jag tror att det finns många fler tankar kvar att finna, men det är ändå lite coolt att depressionen ger mig lite insikt. Det gjorde den inte förra gången.

Men jag vill leva annorlunda, så jag måste släppa lite gamla spöken om prestige och pengar och sånt, som jag har använt som ledstjärna tidigare.

Fick mail av två nya män igår. Som verkar lovande, framförallt den ena som verkar vara en kopia av mig, eller jag av honom. Coolt. Även om jag mest ska försöka hitta min egen lycka så känns det häftigt att det faktiskt finns sådana som är som jag. Som sagt, coolt.

Och imorgon har jag min första 1000 kronors session.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jamen, JA! Det känns rätt. Prestige är alltid åt skogen. Tröttsamt, feltänkt och värdelöst.
Pengar kan väl vara njutbart - om vi använder dem rätt. Men ändock, det bästa i livet är gratis.
Dina sessioner är ju inte det dock, gratis alltså. Men kanske, förhoppningsvis, pengar använda på rätt sätt. kramar till dig

22:38  
Blogger Viktoria said...

Så lycka till i morron! Hoppas det är en bra människa du får prata med.

19:07  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com