fredag 12 januari 2007

Typ date

P kommer om 45 min. På den tiden ska jag hinna laga klart maten, duka, fräscha köket, och duscha. No probs.
Det blir:
chevregratinerat lantbröd med serranoskinka
Pastastubbarna, med serrano, taleggio, basilikaolja, tomatspegel och sjukt god bechamel med mascarpone till.
Chokladtiramisu

Han tar med vinet.

Annat bra: har fått en mentor idag!!! Hurra! Verkar vara ascool tjej på stort medieftg, jag vill in!!!

Läkare ringde, jag får betala psyko själv, landstinget har årslånga väntetider och jag kan inte vänta, vill inte bryta ihop fullständigt. Så, 1000 kr i veckan, oöverskådlig tid framöver. No more shopping. fan.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag också aspank, vi skramlar BiB!

19:31  
Anonymous Anonym said...

Asch da, vad fan är shopping jämfört med att komma vidare i livet???

23:23  
Blogger Klagan said...

men va fan, får de göra så?! suck jag blir så trött. Men, det är såklart värt det, eller hur!?

13:04  
Anonymous Anonym said...

dejtrapport?

14:37  
Blogger Maria Agrell, Barcelona said...

Hamnade hos dig via Blogrankers eftersom du är veckans blogg.

Förstår att du har det tufft ibland. Själv tycker jag det är jobbigt just nu att hantera två små barn, men jag skriver inte så mycket om det på bloggen; lite sömn, amning och bråk med storebror gör mig rätt trött.

Jag blev inspirerad av dina positiva mantran:

"Jag är stark, vacker och lycklig. Jag orkar leva mitt liv. Jag tycker inte om att röka. Upprepa till det blir sant."

Måste peppa. Ofta.

Hoppas din date blev lyckad.

15:31  
Anonymous Anonym said...

Hej :-)
Jag har oxå hittat dig via blogrankers,
Och hoppas du inte har något emot två spontan-kommentarer utan att jag känner till vad du skrivit tidigare, och utan att du bett om det;
1. Ska du lägga pengar på psykolog
-testa, men testa andra alternativ oxå; som coaching eller någon alternativmedicin/terapi!
2. "Jag tycker inte om att röka" är ett klassiskt exempel på en icke-fungerande affirmation, typ "tänk inte på en apelsin, tänk inte på en apelsin, tänk inte på en apelsin", byt ut meningen till "Jag tycker om att vara rökfri"

Önskar dig lycka till på vägen :-)

18:02  
Blogger Bitter said...

Tack för alla uppmuntrande ord, och yes Caro, det blir bib hela våren, men det klarar vi väl??

17:22  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com