onsdag 21 mars 2007

Döden

Jag har mätte fel på fyra millimeter. Skåpen går inte in. Jag har fått ett vredesutbrott samt en ekskiva i huvudet. Fuck.
Svågern får såga bort 4 mm när tid finnes. Jag ska tydligen inte hålla på med sånt här. Se tidigare inlägg om DIY-drottningen. Jag sågar inte.
Bulan i huvudet kan han tyvärr inte göra något åt. Inte heller den uppsvullna foten efter att ett av skåpen ramlat på densamma, i försöket att ignorera 4 mm. Smärta är dock mitt minsta problem just nu.

Det finns tillfällen i livet när en man skulle komma väl till pass:
1. När det behövs sågas konstiga saker. Jag gillar inte att såga. Sist jag gjorde passade jag på att hyvla bort lite av mitt soffbord från femtiotalet. Jag har insett mina begränsningar.
2. När jag behöver åka till Ikea, och saknar såväl körkort som bil. Man med körkort, helst bil efterfrågas. Åtminstone två gånger om året. Fuck Ikea.
3. Bakisfrukost. Jag kan utan tvekan tänka mig att betala 300 spänn för mat och cola en söndagmorgon. Men den tjänsten finns icke. Så man anbefalles tydligen. Helst redan till denna söndag.

Hmm, kan inte komma på fler användningsområdenför mannen just nu, de finns säkert, jag lovar att återkomma med dem, när de uppenbarar sig.

(Jo, jag gillar män, väldigt mycket).

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker de tre behoven går att lösa med bra vänner tillhands. Speciellt brunchbiten. Jag fick den här brunchen i present när jag fyllde år: http://www.flickr.com/photos/bisonblog/sets/72157600008749966/

Jag blev mycket nöjd. :)

Men jag hajar vad du menar. Ibland vill man bara såga lite hemma hos nån liksom.

23:58  
Blogger Stora Morran said...

Män är även bra med datorer. Eller dom flesta är av någon anledning. Jag suger på datorer därför behöver jag män.

11:28  
Blogger Bitter said...

Jo, klart de går att lösa med vänner, men det vore roligare med en man. Utan tvekan. Brunchen ser fantastisk ut, jag gillar brunch.

21:03  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com