tisdag 20 mars 2007

Läskigt

När jag kom hem, halv nio, stod en platta på gasspisen och brann. Jag blev riktigt skrämd, framförallt kanske av hur jag kan ha glömt den. Vad tänkte jag på? Hur disträ går det att bli. Den är i alla fall avstängd nu. Riktigt avstängd.

Annars ganska upptagen dag på jobbet, tack och lov. Fick till och med lite beröm av chefen, och det händer verkligen inte varje dag. Jag sparade mailet i credinboxen. Den var mycket större på förra jobbet, men jag fyller på den, sakta.

Sen nätverksträff, det var alldeles för få som släpat sig dit, men vi hörde en grym föresläsning av en kvinnlig media-VD, som det tydligen finns alldeles för få av. Surprise. Det var skönt att gå dit, och få lite inspiration. Även om lilla jag känner mig lite bortkommen bland alla 28-åriga superchefer. De är så grymma.

Imorgon jobbar jag hemifrån, ska äta lunch med H, och invänta en mäklare för värdering. Det händer spännande saker. Minsann.

(OBS inget gnällande, bara konstaterande): har fortfarande lite Loverboy-ångest, sedan förra veckan.

4 Comments:

Blogger Bitter said...

Det verkar som om min kommentarsfunktion är död.

21:41  
Anonymous Anonym said...

Jag är här.

00:04  
Anonymous Anonym said...

jag är oxå här o tittar till dig. bara lite tom på ord o busy med kärleken som är på besök.

21:40  
Blogger M said...

usch, vad läskigt... samma datum förra året hände exakt samma sak för mig; jag glömde stänga av gasen här hemma. (som jag kände mig just då hade det inte varit ngn förlust att gasas ihjäl, men det är ju mer en bisak)

14:49  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com