onsdag 14 mars 2007

Jag försöker ju, eller?

Jag jobbar väldigt hårt på min nya profil som allsvetande web-produktionsguru. Idag berättade jag för en tidning hur de kan skapa interaktivitet. Jag lanserade en ny aktieportfölj: fjortisportföljen. Min tekniska projektledare såg nervös ut och bytte samtalsämne. Jag tyckte att jag var duktig även om jag inte använde ordet iframes en enda gång. (För jag är fortfarande inte helt säker på när det passar). Jag är bättre på att säga fjortis, intressesfär och webben.

Oh well, det går säkert bra någon gång. Och jag fick en hel lista med nya ord som jag måste lära mig. Ska skriva upp allt jag inte kan och läsa på. Istället för att nicka och hmm:a som jag brukar. Även gamla tanter kan.

Jag träffade baby Maite. Söt och fascinerande som alltid, som alla barn. Sen gick jag hem, nöjd och glad över de nio timmar jag ska sova inatt.

Imorgon ska jag äta lunch på gamla jobbet och därigenom träffa Loverboy. Kan ni ha jour imorgon kväll, jag kanske bryter ihop? Eller inte. Jag hoppas på inte. Jag hoppas att jag undrar vad alla tårar har spillts för. Jag tror jag väljer det.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att se ett ex kan vara jobbigt. Trust me, som så många andra har jag varit där och för mig var det så jobbigt att jag nästan bytte liv ( vi hade många beröringspunkter, bodde ett stenkast från varandra, samma tider och stötte därför ihop dagligen, ibland flera gånger. Men efter att ansträngt mig för att inte ses och därigenom få distans känns det nu ingenting när vi ses. Snarare en känsla av " så bra att det inte blev vi, jag skulle bara varit olycklig med honom". Visst har jag jobbat med att se det från det hållet men känslor belkanr med tiden. En underbart sann klichée. Vad jag ville säga med det här vet jag inte riktigt, jag hittade dig förra våren och kunde då känna igen mig i hur du kände. Och tror att jag anar din känsla inför ett ev möte med LB idag. Tycker att du har kommit så långt med dig själv och tror att du faktiskt är över honom, mer än du själv tror. Kram

08:16  
Blogger Bitter said...

Tack snälla.

18:12  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com