tisdag 13 mars 2007

NÖDROP

Hjälp!
Har haft utvecklingssamtal. Jag ska mala ner mig själv i en köttkvarn.
Eller göra något åt det. Jag provar det andra först:
jag MÅSTE lära mig basics om webproduktion. MÅSTE. Jag fick smisk idag.
Så någon, kära någon därute, finns det någon bra bok som förklarar grunderna, hur allt hänger ihop, vad allt betyder. Någon Dummies bok. Så att jag kan hänga med i samtal och någorlunda förstår vad det är jag säljer. Inte för mycket detaljer helst.

Iframes
SQL
XML
Fragment.
API

Wtf, jag är humanist/ekonom/jurist. Jag kan inte.

Please.
Please.
Jalla.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har jobbat med webben i tio år och jobbar nu på en tidning som handlar om internet. Ändå har jag dålig koll (nåja) på de flesta begrepp du beskriver. Men ett besök på Wikipedia borde göra susen. Både för dig och mig.

23:08  
Blogger Jessica said...

Ge mig ett glas vin så lovar jag förklara det mesta av det där som räknades upp! :)

12:05  
Blogger Bitter said...

Åh Jessica, du kan få flera!!!

Har provat wikipedia och det ger ju viss insikt, men jag behöver sammanhanget, jag måste kunna dra en presentation själv som beskriver hur jag skulle bygga upp en site, utan hjälp för någon tekniker. Lite hum har jag ju, men att kunna förklara varför det ena är bättre än det andra osv.

20:34  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com