fredag 30 mars 2007

Jag orkar inte

Krogen i all ära, men NEJ. Jag vet vem som intresserar mig och fram till dess lever jag i inte påtvingad avhållsamhet. Det är inte besvärligt, det är enormt befriande.
Jag väntar, och jag gillar det.
Det kanske inte alls blir som jag önskar, när det händer vill jag kanske inte ha det, men ändå, är förväntan spektakulär.
Därför att jag förjänar mer.
Och jag bidar min tid.
Men den jag tror på är värd varenda stund av väntan, hoppas jag.
Och jag väntar.
Just nu är tålamod min vän.
Det är rätt coolt.
Faktiskt.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Obi-Wan is proud of you, young Bitter. Find peace you will. Find love you must.

00:52  
Blogger Bitter said...

Oh master Obi-Wan I bow my head in humility.

16:47  
Anonymous Anonym said...

Nej men på riktigt så var det här inlägget bland det vettigaste jag läst av dig Bitter. Och som en naturlig följd av din attityd kommer du säkert hamna i the lovestory of a generation innan du ens hinner börja din väntan. Det brukar fungera så.

20:02  
Blogger Bitter said...

One can only hope. Och jag var lika allvarlig själv faktiskt.

21:19  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com