söndag 2 december 2007

Drömfångare nästa??

Idag har jag gjort en riktigt läskig grej. Speciellt för mig som är allergisk mot allt new ageigt. Mycket allergisk. Paolo Coelho står ändå på min shit-list.
Anyways, mannen hade talat sig lyrisk om en skum metod att gå in i sig själv, någon slags förstadie till hypnos, där man upplever lite olika saker och så ska man komma ut på andra sidan lite lyckligare och kanske klokare. Det kallas för Resan.

Nja. Kände jag. Men också: det kan inte skada, jag är beredd att prova vad som helst för att komma ut min mentala lerpöl. Så jag provade under förmiddagen unders hans ledning. Och lyckades både komma ner i någon slags skum vakentrans, gråta, förlåta och se orsaker till beteenden och kanske ett nytt förhållningssätt till saker som händer mig.

Jag behöver nog fortsätta grubbla på vad som egentligen hände ett tag. Men en sak är saker, jag klarade av att slappna av, och konstiga saker hände. Nu är jag fysiskt utmattad, men lugn och förtröstansfull.

Så, jag vet inte, lite hennafärgning och svepande kjolar för mig i framtiden? Anyone??

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

det finns skäl att vilja leva. det finns ork nånstans att göra det rätta i stunden. ibland går det av sig självt. ibland är det ett jäkla hästjobb. det är glädjande och stärkande att du lever o orkar. kram

18:02  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com