lördag 7 juni 2008

Love

När min kille kom igår kväll blev dagen ännu lite bättre. Trots abmitiösa picknickansatser orkade jag inte riktigt, vi gick istället till min hovleverantör, Texas Longhorn, Köpte käk, och satte oss i någon sluttning och drack vin. Storstadsromantik. Men det funkar. Fast vi ses relativt ofta , blir det liksom aldrig av att vi verkligen ses, det är så mycket annat, så många människor, så många trötta sovnätter. Men igår sågs vi, bara vi, och jag är lycklig som ett barn idag.

Jag tankar kärlek inför hans resa. Lång frukost, tidningar, hångel på Götgatan. Och sen ligga ensam läsa sköna böcker och vila hjärnan från andra intryck. Men han kommer tillbaka snart. Vinet är kylt, några droppar att dricka innan han lämnar mig mitt i natten. Jag kommer vänta lugn och lycklig i elva dagar. Det är helt ok. Jag är lugn nu.
BlogRankers.com