onsdag 30 juli 2008

Mera bröllop


Äntligen har stressen efter bröllopet lagt sig, nu känns det verkligen som semester. Jag ligger mest på bryggan, ibland i skuggan, ofta med en bok, emellanåt sover jag.


Men bröllopet. OJ.

Klockan tolv kom alla gäster ut i skärgården, alla tjejer forslades till oss för korvgrillning och förberedelser, pojkarna åkte till svågern och badade nakna. Sägs det.

Efter korven; vigsel och mingel i tre timmar på svågerns gräsmatta, så väldigt välsigt vackert. De kom åkande i en lövad träsnipa, vandrade till vigselplatsen till dragspel, minst ett av vittnena grät. Dvs jag. Tror inte Jonas grät.


Och sen, lång fin, rolig middag på M/S Riddarholmen hela vägen in till stan, magisk Årstavik, fyrverkeri över stan, och dans till alla var laserfulla. Som min fjortonåriga kusin sa: det här är det roligaste bröllop jag någonsin kommer att gå på.


Jag är stolt!

BlogRankers.com