söndag 10 augusti 2008

GUD, vad tråkigt

Jag har grav post-semesterblues. Jag städar väldigt noga, är blöt av svett och pausar bara för en liten stund med datorn. Lämnade ön i dag och jag längtar så väldigt tillbaka redan. Ser ingen poäng alls i att jobba. Alls. Fast eftersom sommaren tydligen har bestämt sig för att hänga vid medelhavet istället för Stockholm kanske det kan kvitta. Det KAN bli kul att jobba också, fast jag vet inte om det slår bryggan, grillen och böckerna.

Jag har fått sju ljuvliga dagar tillsammans med Stockholms Finest; i Söderköping på galet roligt bröllop, på landet ganska många dagar, innestängda. Vi lyssnade på regnets knattrande mot plåttaket samtidigt som vi åt godis en masse. Och drack vin. Och tittade på andra säsongen av Rome. Fint att få vara ifred. Nu dröjer det nästan tre veckor till nästa gång.

Och på lördag blir det kräftis.

En annan dag ska jag lägga ut texten om romantik, och hur jag förhåller mig till det. Just nu. Fast inte nu.

1 Comments:

Blogger Strawberry milkshake said...

Varför ses ni egentligen så sällan?

11:32  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com