onsdag 20 augusti 2008

I shop, therefore I am

Jaha.
Usch.
Så jag uppför mig.
Jag äter bra, promenerar till jobbet, dricker inte, röker inte.
Så långt allt väl.
Istället shoppar jag.
Väldigt mycket.
Det mesta går att lämna tillbaka, vill jag lämna tillbaka.
Men annat inte. Speciellt inte ASDYRA stövlar som är väldigt lika de jag köpte förra året. Ska aldrig berätta för någon vad de kostade om jag behåller dem. Men ändå. Det är alldeles för mycket pengar. Inte för att jag inte har råd, MEN, pengarna räcker till en weekend i Paris. För två. Jag skäms. Och velar. Imorgon kväll måste jag bestämma mig.

Har dock pratat med chefen idag om min sysslolöshet och hon medger att det är hennes fel. Verkar som min provanställning inte hänger så löst ändå. Hon ska anstränga sig för att belägga mig. Very good. Funderar också på att köpa svindyrt månadskort på SATS. Alltså en månad innan jag får det fördelaktiga från jobbet. Så att jag kan tillbringa min sysslolösa arbetsdagar där istället och därigenom få tillbaka min gamla garderob, hence behöver inte köpa nytt, hence får behålla stövlarna. Logik?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mycket logiskt
//Emm

10:22  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com