onsdag 8 juli 2009

Mitt varierande liv

Det är fint att vara i skärgården. Omväxlande också. Idag har jag solat och alldeles varmröd på kroppen och imorgon ska det bli kuling och regn. Igår Midsummer murders, idag Miss Marple. Det händer grejer, men jag orkar aldrig ser klart utan somnar mellan mamma och pappa i soffan. Sen får de tjata på mig att krypa upp på loftet för att sova. Orka borsta tänderna då.

Det där med att komma i min klänning till nästa lördag går inte så bra här. Igår åt vi kanske ett halvt kilo godis, idag gjorde jag blåbärsmuffins, imorgon ska jag baka mazariner och på lördag en kardemummakaka. Då är inte allt vin och all god mat inräknad. Knäpper min händer i stilla bön över att den går på. Sen kan jag åka till italien och äta pasta och bli fet fru. Haha.

Just nu: dödar gärna för lite cola med mycket kolsyra. Får inte.
BlogRankers.com