onsdag 21 oktober 2009

Fluffigt, fint och väldigt tråkigt

Egentligen är allt perfekt nu, så fluffigt och fint, och ingen dramatik alls. Vilket jag kanske inte alls borde skriva eftersom det med stor sannolikhet leder till väldigt mycket drama. Så nu har jag både jinxat och ojinxat. Men det är bra. Det enda som stör just nu är att jag har alldeles för lite att göra på jobbet. Det gör att jag känner mig improduktiv, jag har tråkigt, dagarna går långsamt och så blir jag rädd att jag inte ska få vara kvar på jobbet för att jag inte gör något. Så blir det väl inte, men jag är ändå rädd för reprimander för att jag inte gör något och bara surfar. Kanske borde jag ta fler egna initiativ? Men vilka? Detta är inte en jättestor oro, men mitt jobb som vanligtvis är väldigt väldigt roligt känns just nu inte värt att gå på morgonen för. Jag hoppas och ber att det ska gå över snart. Lagom belastning gärna.

Jag vill ju helst bara ligga hemma och titta på TV med min man. Och samtidigt vill jag träffa mina vänner. Men orken finns inte riktigt. Det känns inte bra. Men jag har för mig att det brukar vara så här varje hösten. När mörkret slår till finns ingen energi över. Det brukar ta några veckor innan jag har ställt om mig. Det är ok.

Gud, jag är så tråkig så att klockorna stannar.
BlogRankers.com