fredag 4 december 2009

En ganska vanlig onsdag i mitt liv

Om ni alltid har undrat över hur en dag i mitt liv ser ut så kommer den fullständiga redogörelsen här:
07.00 Klockan på telefonen ringer. Jag snoozar
07.09 Klockan på telefonen ringer. Jag snoozar
07.18 Klockan på telefonen ringer. Jag snoozar
Osv fram till
08.14 Klockan på telefonen ringer. Jag blir skitsur, slänger benen över sängkanten. Går in i köket och sätter på en kastrull med ett ägg i.
08.16 – 08.20 Jag duschar med stängda ögon.
08.20 – 08.30 Jag klär på mig. Idag gick det fort och bra, sminkar mig och kammar luggen.
08.30 – 08.40 Äter ett ägg, en clementin och dricker ett glas vatten.
08.45 – 09.00 Pussar på min man, går väldigt fort till jobbet ety det är helt svinkallt ute. Flåsar upp tre trappor och ramlar ner på min skrivbordsstol
09.05 – 09.25 Jag äter frukost med mina kollegor. Inte. Jag tittar på när de äter frukost. Vi diskuterar några kunder, och särskilt en som sitter i våra lokaler några veckor och som inte riktigt fattat grejen med att duscha ofta. Han är inte där.
09.25 – 12.00 Jag läser, twittrar, facebookar, skriver klart en offert, skickar offerten, skriver tre fakturor och lägger dem i kuvert. Under tiden ringer det hundra tusen gånger på vår kontorstelefon och jag som sitter närmast måste svara. Det är nästan aldrig till mig. Sen fortsätter jag läsa mail, svara på mail och läsa in mig på ett några dokument som kommer ligga till grund för ett strategidokument jag håller på att skapa.
12.01 – 12.10 Kommer på att jag ska äta lunch med D på Medelhavsmuseet, är försenad och ringer taxi. 9 minuter senare är jag där. Han har inte kommit ännu.
12.15 – 13.30 Vi äter en fantastisk lunch, skvallrar om gamla kollegor, och jag försöker rekrytera honom. Han är inte helt emot.
13.30 – 14.00 Jag går upp till NK för att lukta på en parfym och promenerar sedan snabbt tillbaka till jobbet. Solen skiner och då gör det inte så mycket att jag fryser.
14.00 – 15.00 Jag skriver en företagspolicy för agerande och användande av sociala medier för en kunds räkning
15.00 - 15.15 Möte med kollega. Jag sätter igång honom i ett projekt vi ska arbeta i. Förhoppningsvis. Han får instruktioner och rapporterar tillbaka på måndag.
15.16 – 17.45 Fortsätter maila, twittra och facebooka och skriver samtidigt på min strategi om agerandet före man ger sig in i de sociala medierna. 7 sidor blev det. Bedömer ytterligare 3 och kanske två korrvändor innan jag är nöjd. Morgondagens huvuduppgift.
17.45 – 17.46 Kollar upp ingredienserna till fisksoppa på nätet
17.46 – 18.15 Jag går hem, svänger förbi Ica på Folkungagatan och köper ingredienser till en fisksoppa. Min svåger och min babysis kommer på middag klockan sju.
18.15 – 19.00 Lagar fisksoppan, gör vitlökssmör som jag lägger på bröd och petar in i ugnen. Tar ett glas vin och en cigg i köksfönstret med jag twittrar från telefonen. Hinner plocka undan lite också. Min man kommer hem och är snygg.
19.00 – 22.30 De kommer hem till oss, vi äter, pratar och dricker vin. Halv elva måste min man gå och lägga sig eftersom han måste gå upp klockan fem. Han kör iväg oss hemifrån.
22.30 – 01.00 Och vi går till Pet Sounds istället. Där dricker vi vin bredvid Michael Nyqvist. Han är rätt kort.

Kan nog påstår att det var en av de lugnare dagarna på jobbet, vanligtvis brukar lunchen bestå av lite micrad mat i köket och ätas på 15 minuter. Det brukar vara fler möten också. Idag var jag förskonad och kunde jobba på rätt effektivt utan allt för många störningar.
BlogRankers.com