tisdag 8 december 2009

Planekonomi

Nytt år och nytt decennium alldeles runt om hörnet. Jag tänker då inte göra upp några storslagna tioårsplaner, men en liten ettårsplan kan jag allt kosta på mig. Eller flera. Jag har i alla fall en finansiell plan som jag vill följa, jag har några mål jag vill uppnå. Den här planen utgår från att jag har full inkomst hela nästa år. Det hoppas jag egentligen att jag inte har, men vi får väl se hur det blir med det. Men om:
- Öka sparkapitalet med 30 000
- Våga ge mig in på lite mer avancerade investeringar än sparkonto. Säg 12 000 i aktier, det är 1000 kronor i månaden det. Kräver att jag läser på lite mer, men det borde jag hinna.
- 20% av min disponibla inkomst ska gå till sparande
- Köpa en byrå för 7000
- Sätta en klädbudget per månad som MÅSTE hållas. Som det ser ut i mina diagram tar kläder lika stor plats som boendekostnad. Inte bra. Säg 1500 per månad. Och helst, helst, helst bara fina grejer. Måste ha avvänjning från HM.

Detta borde gå. Borde alltså. Jobbigt att det är så många många saker som jag bara måste HA. För vad då, jag måste ju inte ha någonting, mer än kärlek. Nej, ska vänja mig av vid ska ha. Och om saker nu sker som gör att jag inte kommer jobba hela året får jag väl modifiera planerna. Går också.
BlogRankers.com