lördag 6 november 2010

Vuxna grejer

Jag tror jag har gjort det vuxnaste i hela mitt liv idag. Ur kategorin fåniga vuxna grejer man gör givetvis. Göra barn är ganska vuxet också. Oh well, trumvirvel, här kommer det! Vi har köpt en riktig dammsugare. Alltså inte en sån där för 349 spänn från Elgiganten som håller i fyra veckor utan en riktig, dyr med massa magiska antiallergifilter. Jag har liksom alltid tyckt det verkar onödigt. Jag är fortfarande inte övertygade men min man har nu packat upp kartongen med lysande ögon och ska snart premiärdammsuga. Lyckan i det. För honom. Jag smygstartar julen med att baka lussebullar, för nu kan jag faktiskt inte hålla mig längre. Jag har stått emot tre hela lördagar.

3 Comments:

Anonymous Alexandra said...

Ha ha... ja det var minsann vuxet. Jag har faktiskt funderat på en sån jag med... har alltid haft billiga saker som tjuter så att det gör ont i öronen och går sönder efter ett eller två år ;)

11:39  
Anonymous Anonym said...

Bra. Låt honom köpa elektroniska eller mekaniska monster. Chansen att han använder dem blir så mycket större. Jag minns än på sjuttitalet, när min man (ja, det var ett gemensamt beslut) köpte en hushållsassistent. Ända sedan dess har han stått för all bakning av matbröd i familjen. Fast jag bakar bullar och kakor.

Och fortsätt att jobba så länge du tycker det är kul. Det blir man glad av.

Tycker tanten.

14:58  
Anonymous Bitter said...

Oh ja, han får köpa vad han vill när det kommer till sådana saker. Vi har sån fin uppdelning: jag lagar mat och tvättar och han städar överallt och stryker. Och båda är nöjda!

15:12  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com