tisdag 25 januari 2011

JA! En fråga har kommit

Jenny ställer en bra fråga. Den kanske besvarar alla andra också, men vet ju aldrig. Helst inte.

Bästa promenad: Just nu: den man får gå. Annars Årstaviken runt. Älskar Årstaviken.
Favoritförort: Jag är inte så förortig. Men om vi skulle bo utanför Södermalm skulle det nog bli Aspudden, Kransen eller Gröndal. Om vi skulle bo i hus (händer INTE) skulle jag gärna bo i Enskede eller Bromma. Som alla andra med 10 extra miljoner på fickan.
Favoritgata: Götgatan blir det nog ändå. Pulsådern.
Favoritdrink: Just nu: allt med alkohol. Annars: champagne, vin, både vitt och rött. Gillar inte sprit så mycket.
Äter lyxmiddag på: Skulle vilja äta lyxmiddag på Mathias Dahlgren. Det har jag inte råd med just nu.
Här bjuder jag mamma på middag: Nästa gång blir det Lisa på Torget så att hon förstår hur jag vill ha min Toast Skagen.
Här bjuder jag pappa på middag: Prinsen. Han bjuder mig på Tennstopet. Eller Mäster Anders. (ÅH, länge sen).
Bästa mikromaten: Matlådan från igår. Annars är havregrynsgröt det som smakar som det gör ändå.
Fikar gärna på: Fikar inte så mycket. Eller jo, om man räknar in helgfrukostar? I så fall Louie Louie, Gilda eller Urban Deli. D v s såna som ligger nära hemma.
Bästa lunchställe: Upptäckte igår Esperanza på Drottninggatan. Skitgod pasta och så göllig personal.
Bästa kaffet: Dricker inte kaffe.
Bästa baren: Har typ glömt. Den som jag är på när jag vill ha bar. Kanske Lilla baren då. Nej nu vet jag ju, Berlin, Snotty och PSB. Där brukade jag ju jämt vara. Känns som hundratusen år sedan.
Senaste teaterföreställning: En på Dramaten i höstas, som jag glömt namnet på. Bra var den inte heller.
Senaste utställningen: Går förbi ett ställe på Götgatan varje dag på väg till tunnelbanan. De har fina tavlor i fönstret som jag skulle vilja ha.
En bra gå bort-present: Skicka blommor före själva festen. Überlyxigt. Har inte gjort det än, men om jag blir bjuden på fest igen ska jag göra det.
Favoritlyxartikel: Jag vet inte riktigt vad lyx är. Men om det är sånt som man egentligen är för snål för men ändå skulle vilja ha kanske fina underkläder skulle ramla i den kategorin. Skulle nog känna mig lyxig i vad som helst som inte går upp över naveln. Men dyra saker som jag köper ofta för att jag älskar men som ändå nog är onödigt är nog champagne ändå. Förr i tiden blev det nog en flaska i veckan. Gott! (ligger i en kylen och väntar).
Läser just nu: Årstafruns dolda dagböcker. Och märkligt nog, ungdomsboksmanus.
Läser helst: Läser nästan allt, men älskar extramycket historiska romaner med bra research och verklighetsförankring.
Favoritråvara: Vin (är väl en råvara?)
Favoritfärg: Grön, så där starkt grön, fast inte neonigt
Favoritmärke: Jag gillar Whyred och Filippa K. Köper dock allt på H&M. Slut på det nu.
Favoritskor: Ett par Acnestövletter. Men mina framtida Louboutins kommer vara favoriterna. När jag som småbarnsmor kommer gå i 9 cm-klackar varje dag. Jo.
Dricksprocent: Avrundar uppåt mellan 10-15%. OM servicen varit bra. Annars 0 kr.
Modeförebild: Är fan för gammal för sånt. Alla som inte är gravida.
Motionerar: Till och från. Helst springandes. Helst inte alls.
Det dyraste jag har köpt: Lägenheten så klart. Men annars min förlovningsring. Som jag betalade själv.
Favoritprodukt på Apoteket: NÄSSPRAY. Halleluja. Måste jobba på mitt beroende sen.
Lyssnar på: Oftast P1, eller något min DJ-man spelar. Har liksom slutat spela själv.
Bästa förfestmusiken: Håkan, till förfest, fest och efterfest.
Senast gnolade: Nej, sånt gör jag nog inte.
Dansar helst till: Dansar bara till Håkan.
Senast köpta skivan: Tror det var Sonja Åkessonsamlingen?
Mitt sämsta köp någonsin: Så mycket onödiga kläder jag köpt i mitt liv. Vill i framtiden bara köpa perfekt, lyxiga plagg som jag har hela livet. Känns inte sannolikt dock.
Senaste impulsköp: Lite kläder till Sigge, fast han inte behöver några. Bland annat en sparkdräkt med apor på.
Senaste fyndet: En ishink från Johansfors, den är fantastisk, längtar till nästa fest.
Senaste secondhandfyndet: Se ovan.
Mode jag aldrig vill se igen: Vet inte. Sånt som gör att jag ser tjock ut.
Värsta huvudbonaden: På mig, nästan alla.
Bästa huvudbonaden: Hatt med flor. Önskar jag skulle känna mig bekväm i sånt. Det känns råcoolt.
Favoritaccessoar: Mina ringar.
Transportmedel: Gröna linjen och taxi
Återvinner: Allt..
Hejar på/håller på: Handbollslandslaget. Annars intet.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Läser bloggar.

Så komsikomsi flera frågor!
BlogRankers.com