måndag 7 februari 2011

Några boktips

Jag slänger in några boktips också på begäran. Läsa är ju nästan den enda jag gör, när jag inte jobbar. När jag inte är gravid dricker jag även vin, men det har blivit lite mindre av det och lite mer av läsandet de senaste 7-8 månaderna. Ska bli intressant att se hur det blir när Sigge har kommit, om det finns någon lästid/ork kvar. I alla fall, läsa gärna de här författarna:
- Paul Auster
- Siri Hustvedt
- Jonathan Safran Foer
- Per Anders Fogelström
- Klas Östergren (förutom Orkanpartyt)
- Carl-Johan Vallgren
- Ernst Brunner (förutom Hornsgatan)
- Erlend Loe
- Hjalmar Söderberg
- Agnes von Krusenstierna
- PO Enquist

Jag gillar i princip allt de har skrivit. Och väldigt mycket mer, men det var vad jag kunde komma på på rak arm, utan att tjuvkika i bokhyllan.

Jag gillar också mysiga pusseldeckare som Stieg Trenter och Maria Lang. Har storstilat läsprojekt på gång som innebär: 1. köp allt i deras produktioner i tjusiga gamla pocketupplagor. 2. Läs dem. Det kommer ta några år.
BlogRankers.com