torsdag 10 mars 2011

På klädfronten, bara lite nytt

Det blev ett par HM-jeans. De största som fanns. De är ändå för små, men går att knäppa, med våld. Svarta. Varar de i två månader är det ok, eftersom jag inte har några andra byxor. Skönt att slippa gravidleggings när jag är bland folk. De satt INTE snyggt. Måste ha långa saker som hänger över allt möjligt. Men tror det är en keeper. Ska fundera på Lindexbrallorna, kollade på dem och håller med, de ser väldigt sköna ut. Men också väldigt mycket inte jag. Vill ha trånga kläder. Å andra sidan, comfort kanske ändå är att föredra för närvarande.

Skorna däremot, som jag köpte häromdagen för en miljard kronor, i en storlek större än vad jag vanligtvis brukar ha, var ÄNDÅ för små. Så de åker i retur alla tre. Kanske provar jag igen i framtiden, om mina fötter tänker anta anständig storlek. Provade lite ur garderoben igår, ALLA mina klackskor är för små. Väldigt mycket för små. Det verkar som det mesta vattnet är borta ur kroppen nu, så hoppas innerligt att en del av fetman sitter på fötterna. Kommer annars sörja många (läs närmare 100) fina par skor. Det kommer bli dyrt att ersätta också. Men skor som passar är: 4 par Converse samt 1 par Acne-stövletter (om nylonstrumpor i), alla flipflops, Dockstaskorna. Alltid något.

2 Comments:

Blogger Linda said...

Jag slår ett litet slag för comfort under första månaderna - man känner sig mycket tjockare när man har saker som gräver sig in i magen och det är inte så behagligt att sitta och amma i :) Det tar upp till 8 veckor eller så innan livmodern dragit ihop sig och under den tiden känns magen inte så kul,... Been there done that..

13:49  
Anonymous Bitter said...

Kanske ska gå och titta på dem igen. De kändes bara så...hiphop *gammaltant*

19:06  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com