lördag 3 december 2011

Julkalender

Jag vill också göra en julkalender, så här på tredje dagen.

#1 - Berätta om dig själv

Jag tycker alltid det är svårt att beskriva mig själv. Det beror säkert på bristande självkännedom till viss del, och kanske mest på att jag ju inte riktigt vet om det är sant. Sant är det ju utifrån min egen uppfattning, men kanske inte enligt andras. Nåväl.

Jag är ganska lat. Mest bekväm faktiskt, för jag kan jobba som en tok, både på jobbet och hemma, om jag väl bestämmer mig för det (t ex idag gick jag upp halv sex och har nu städat 91 kvm och kört tre maskiner tvätt). Och oftast ser jag till att jobba jättehårt först. Men sen vill jag inte göra någonting alls resten av tiden. Helst bara läsa. Och som nu, sova, för det är min nyaste hobby.

Jag är nog inte världens spralligaste person, och dessutom är jag nog rätt gnällig, men jag tycker att jag är ganska bra på att se saker positivt, att tänka att det löser sig. Bara jag får älta lite först.

Jag är bra på att läsa, laga mat, baka, ta hand om min familj. Jag är också rätt bra på att snickra, renovera och sådana saker, kanske inte den mest noggranna, men det har med bekvämligheten att göra.

Jag är mycket effektiv och gör allt snabbt snabbt. (Och ibland fel).

Och en massa andra saker förstås, både bra och dåliga.

Jag är 36 år, har min man och min bebis, och bor på nyssnämnda 91 kvm. Jag jobbar med webb och ekonomi och gillar det tokmycket. Jag har många grymma vänner som jag aldrig hinner/orkar träffa pga bebis som aldrig sover. Jag har systrar och syskonbarn, och föräldrar och ingift släkt som jag älskar väldigt mycket i allihop. Jag har ett pyttehus i skärgården bredvid mina föräldrars där jag helst av allt hänger. Jag är en mycket lyckligt lottad människa. Och tacksam.

BlogRankers.com