fredag 12 april 2013

Andra konstiga graviditetsgrejer, ej för känsliga

 - Mina ögonfransar är jättekorta. Hälften av vad de brukar vara. Så var det förra gången också, och de blev lite bättre sen, men inte lika långa som innan jag fick barn
 - Håret på benen växer väldigt långsamt, rakar mig en gång i veckan nu mest för att hålla undan. Annars behöver jag raka varannan dag
 - Luktar inte svett alls, även om jag struntar i deo
 - Har varit förkyld sedan v 7, utan uppehåll. Inte jätteförkyld, men så att det räcker till 20-30 nysningar per dag och ett evigt snörvlande
 - Och nysningar, ja, en kan säga att det inte är jättebra för mig att nysa så ofta, då det blir vissa efterverkningar av det nu för tiden
 - Jag är fortfarande röksugen. Trots sju månaders uppehåll. Jag drömmer att jag röker varje natt och vaknar ytterligt besviken varje morgon.

Saker jag har sluppit (hittills, peppar peppar)
 - kramp
 - hemorojder
 - karpaltunnelskiten jag hade förra gången
 - akutmycket halsbränna, bara lite
 - sjukt snygga naglar
 - bristningar
 - Linea nigra (hade jag förra gången)
 - Grav förstoppning (bara lite)

Och sen så hatar jag inte min man lika mycket den här gången. Förra gången bråkade vi så fruktansvärt mycket, men inte denna. Kan bero på oss båda.
BlogRankers.com