torsdag 6 mars 2014

#6

Om 334 dagar fyller jag 40 år. Än så länge känns det helt ok, inga större nojor, även om jag kanske inte helt har accepterat tidens gång. Jag vill hinna mer! Planerar för mycket stor fest för att göra dagen magisk istället för grubblande.

Jag hade inte varit den jag är om jag inte hade gjort en lång lista över saker jag vill uppnå innan jag fyller 40. Högt som lågt. Vissa saker mer sannolika än andra, men utan lista kan jag ej jobba mot mål.

Här kommer den, utan inbördes ordning:


  • Frisk i kroppen utan smärtor
  • Sparande uppnått enligt min femårsplan
  • Fixa klart det som behöver göras i lägenheten
  • Fixa klart det som behöver göras på landet
  • Stark som en oxe med regelbunden träningsvana
  • Lära mig köra båten på landet
  • Ta körkort
  • Skriva klart en skönlitterär bok och få kontrakt på den
  • Sluta röka helt


För några år sedan hade jag även satt upp följande punkter, som jag nu har tagit bort pga antingen uppnått eller inte längre viktigt, åtminstone inte de närmaste 334 dagarna:


  • Två barn - (check! Ingen jinx, jag vill behålla dem också)
  • Högre position på jobbet ink högre lön - Orkar inte. Tar det i framtiden
  • Ytterligare styrelseuppdrag - ramlar det ner ett i knät på mig så visst, men jag tänker inte jaga det och just nu har jag ändå annat för mig.
Nu kan man ju se att vissa saker är mer sannolika än andra. Och jag vet att rökning är jättefarligt men jag är dum i huvudet så det är fortfarande ett av mina stora ångestområden. Jag jobbar på det.

Fixet hemma och på landet kommer nog ej bli klart om jag ska uppnå punkt två - sparande. Det blir en prioriteringsfråga helt enkelt, och jag kommer att prioritera sparandet 2014. Ingen fara på taket, resten kan vi ju ta hand om i framtiden.

Mest sannolikt: lära mig köra båten - det har bara handlat om barnvakteri, samt skriva klart skönlitterär bok. Tror nämligen jag gör det idag om jag har planerat rätt. Utgivningen - det är en annan femma.

Minst sannolikt: körkortet.
BlogRankers.com