torsdag 19 mars 2020

Corona - 19 mars

Vi jobbar hemifrån, båda två beordrat. Barnen är hemma för världens minsta lilla snuva, kanske till och med symtomfria idag. Kan knappt kallas förkylning men vi följer alla regler.


Jag har rätt många telefonmöten så hänger mest i sovrummet med stängd dörr. Min man tar barnen idag, imorgon byter vi.


Jag har ställt alla böcker fint i bokhyllan, linjerat dem, dammat och gjort fint. Jag behöver sysselsätta mig ordentligt, rastlösheten kryper i mig, ångesten likaså.


Jag läser inga nyheter, är knäckt över samhällets kollaps, framtida massarbetslösheter och recession. Det är så skrämmande att jag inte kan förhålla mig till det, och knappt andas när jag tänker på det. Sörjer 15 år sparande i aktier och fonder. Gråter när jag hör om folk som drabbas direkt ekonomiskt min systers svåger förlorade jobbet igår.


Skulle behöva träna mycket för att lugna mig lite men har väldigt ont i höfterna. Måste göra en plan och se vad jag kan träna.


Ikväll ska vi ha vindrickarträff - på videolänk istället för restaurang. Det ser jag fram emot.
Till middag blir det köttbullar och potatismos. Tid för att laga mat finns ju om inte annat.
BlogRankers.com