torsdag 19 mars 2020

Corona - jag börjar föra dagbok för att minnas detta

Jag behöver sysselsätta mig, jag behöver bearbeta och jag tror att jag behöver spara detta för framtiden. Jag får skriva lite varje dag, ska verkligen försöka att inte landa i en ångestrant - för det gynnar ingen. En del blir det ju, men jag ska försöka fokusera vad vi gör varje dag och det som känns bra.


Jag är ju en ångestriden person - jag oroar mig för framtiden även när det är som ljusast. Kunde jag ändra något med mig själv skulle jag hemskt gärna ändra denna oro. Ibland är jag förlamad av ångest och kan knappt andas. Obra på alla sätt.


Idag är det åttonde dagen hela familjen är hemma tillsammans. Det har gått ganska bra ändå, trots att barnen får använda sina skärmar lite för mycket. De bråkar inte allt för mycket, och inte heller jag och min man. Vi håller sams och tycker om varandra, det är väldigt fint.


Solen skiner, jag ska sätta mig i hammocken med en kaffe snart.


Och givetvis ställde vi in mammas fest. Jag var inte med på min svägerskas möhippa i lördags och det blir ingen svensexa för min svåger på lördag. Bröllopet nästa lördag blir nog av på något sätt, men jag kan inte gå för vi har inte längre någon barnvakt då mina föräldrar undviker kontakt nu. Vilket är bra förstås.
BlogRankers.com