fredag 3 april 2020

Byta handtag i coronans tid

Nu är jag så nöjd va! När jag lyckats byta båda altanhandtagen själv. Utan låssmed. Eller män som har åsikter om saker.


Men det var lite stökigt eftersom jag inte gillar att läsa instruktioner. Samt har en 65 år gammal altandörr (eller två). Och lås. Först tog jag i alla fall bort det gamla, mätte den där kvadratiska låspinnen och sågade sen av låspinnen på det nya handtaget. Gick hur bra som helst, lite jobbigt i armen bara. Sen borrade jag två hål i dörren, där några slags piggar skulle få plats. Nio mm. Eller - jag borrade ett hål och insåg när jag borrade det andra att det satt en metallplatta där den andra piggen skulle vara. Helvetes. Skrek jag nog rätt högt. Därför att jag redan skruvat fast den översta skruven i det översta hålet och det var en så kallad envägsskruv. Alltså en sån man inte kan skruva upp. Var tvungen att bekänna allt för min man som ej blev glad. Kan man säga.


Nåväl, jag må vara slarvig men jag är också envis så ringde två låssmeder. Den ena sa att han kunde komma mot en miljard kronor, och den andra sa man aldrig kan öppna en envägsskruv men att jag skulle ha haft en platta som heter 841 bakom, då hade det funkat. Aldrig är inte så bra ord för mig - jag kan inte acceptera det om man så säger så jag googlade sönder internet och skickade min man till Clas Ohlsson för att köpa bitsar och till en låssmed för att köpa två plattor. Och hurra för envishet för det fanns ju en bits som passade - men tror att låssmeder inte får säga det eftersom det ska vara inbrottssäkert. Så sen satte jag ihop hela skiten och gjorde om samma sak på andra dörren och nu är det nya låsbara handtag. Och jag gjorde det SJÄLV. Hurra för att vara envis och snål. Denna gång gick det bra, men de flesta andra gånger kostar saker alltid mer än de behöver för mig jag vill alltid själv. Kan inte riktigt allt själv. Men byta altanhandtag, det kan jag nu.

1 Comments:

Blogger Theresa williams said...

Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Älska trollformler
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässor
4) Giftermål
5) Bindande trollformler
6) Uppdelningar
7) Dödsförtroll
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

17:44  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com