lördag 28 mars 2020

Corona 24-28 mars

Jag tror att Gunnel har Corona. Hon har haft feber i åtta dagar, strax över 38 grader och har en vidrig hosta. I övrigt helt ok. Idag har hon sin första feberfria dag, men hostan lär vi dras med några veckor. Och jag tror att jag kanske fått en lätt version. Har varit sjukskriven från distansarbetet tre dagar för jag har varit så jäkla hängig. Ingen feber. Inget halsont. Samma gamla hosta på femte veckan. Men snuvig, trött och utmattad på alla sätt. Hoppas det var min version av det i alla fall. Kan också vara pollen, fast jag tydligen inte ska vara allergisk.


Så jag har gjort ännu mindre än tidigare. Hållt mig helt borta från nyheter och medier av olika slag. Men hade min skrivarkurs via datorn i torsdags kväll. Satt inne på vinden och gömde mig.


Idag gick vi till skogen bakom huset och kokade korv i triangakök. Sen gick vi hem.


Jag har byggt lego i fyra dagar, de stunder jag inte legat håglös i sängen.


Ikväll ska vi äta en gigantisk ostbricka till middag för jag fick ett presentkort när jag fyllde år, och vi hämtade ut lådan igår. Nåt kul kan man få ha tror jag.


När jag orkar ska jag berätta om våra altandörrshandtag och på begäran, berätta om mitt extremt basala träningsprogram - som en del av HELA HÖFTER-projektet. Inte för att jag tillämpat det sen i onsdags. Men ändå.


Jag kände mig som en väldigt tråkig människa före Corona. Nu har jag inte ens ord för att beskriva det. Och det är jag väl något att vara tacksam för ändå, att det just denna stund är det värsta i mitt liv. (samt evighetsumgänget med min familj då).
BlogRankers.com