onsdag 1 april 2020

Corona 1 april

Känner mig frisk. Hostar typ inte alls. En eller två hostningar om dagen. Men så fort jag går utomhus börjar näsan rinna. Är detta pollen? Eller är det Covid-19? Inomhus rinner inget och jag känner mig precis som vanligt.


Var på ett väldigt viktigt vårdbesök idag. Det gick jättebra. Och det var så skönt att få komma ut lite. Men det var nästan tomt på folk, både i tunnelbanan och på gatorna. Tänkte göra ärenden men nästan inga butiker öppnar före 11 eller 12. Måste åka tillbaka till stan för att lösa några grejer. Mina föräldrar behöver hjälp med handling, min syster köper redan deras mat men nu behövde de grejer från apoteket. Känns som en lyxweekend att få röra mig i samhället, även om det är som en spökstad på vissa ställen.


Min man jobbar hemma idag så han tar hela ansvaret för Gunnel, eftersom jag har det de övriga fyra dagarna denna vecka. Ska alldeles strax gå ut och promenera i skogen en timme. Har längtat efter det också.


Annars börjar jag fundera lite på vad vi ska äta i påsk. Vi stannar nog hemma. Jag tänkte Toast Skagen. Nåt krispigt med potatis. Kan ju börja skriva en lista om detta också. Har många listor nu.
BlogRankers.com