fredag 25 november 2005

Det verkar funka!

Ansträngde mig igår för att ligga lågt, inte ringa, sms:a eller ens tilltala honom och det gick över förväntan. Inte så att jag var otrevlig utan jag överlät alla initiativ till honom. Han ringde vid sju och då lät jag bli att svara, och han talade in ett gulligt meddelande. Sen hörde jag inget mer förrän jag hade gått och lagt mig för att sova och precis före jag somnar ringer han, halv ett, på väg hem.

S: jag ringde förut
J: Ja, jag såg det, jag hörde dig inte.
S: Du ringde ju aldrig tillbaka, är du arg på mig?
J: Varför skall jag vara arg på dig?
S: För att jag var dum igår. (Shit pommes frites)
J. Var du dum igår?
S: Ja, jag var lite konstig.
J: Ja.
S: Är du arg.
J. Tystnad.
S: Förlåt.
J: Ja.

Och lite mer förstås, men han verkade ju ha insett att han inte var särskilt trevlig och verkade dessutom bli oroad över att jag inte hörde av mig överhuvudtaget. Vilket ju bara är ett bevis på att jag är allt för på. Ska fortsätta lite till med den här taktiken tror jag, verkar vara framgångsrik!!
BlogRankers.com