tisdag 29 november 2005

Lugn igen, men ändå inte?

Det är helt Ok nu. Han ringde igår och ville träffas, och han kom instormande med hälften av sina ägodelar. Uppenbarligen tänker han bo hos mig några nätter igen. Undar så varöfr han pratade om att flytta hem till sin syster förut, något han inte gjorde eller ens diskuterade med dem om. Det slutade ju med att han bodde på en madrass på golvet hemma hos sig själv istället, samt 3-4 dagars uppehåll från att träffa mig. Vad hände?

Han kom i alla fall hem och var fylld av energi och kvällen var på det hela taget bra, förutom att jag är spänd. Jag slappnar inte av riktigt och bedömer varje ord och gest, väger deras betydelse och drar mina slutsatser. Jag kan inte slappna av, inte njuta ordentligt och jag är inte en särkskilt trevlig eller social människa nu. Jag undrar om min kärlek har fått sig en törn, efter all oro och han konstiga beteende förra veckan? Jag är mer avvaktande och ändå längtar jag så mycket efter hans entusiasm och överväldigande kärlek, som den ju kan vara.

Det känns som om vi varit tillsammans i evigheter, kyssar enbart vid sex och ganska mycket slöande och inte så mycket kärlek. Detta gör mig INTE stabil.
BlogRankers.com