tisdag 21 februari 2006

sorgsen idag

Det är inte en särskilt bra dag i dag heller. Var ledsen igår kväll och berättade en del om hur jag känner för Loverboy och han var rar och gullig som vanligt men jag hade behövt mer stöd. Inte för att jag talade om det, det vill jag ju att han ska förstå. Och hur lätt är det? Det känns lite tomt bara, det känns som lite för mycket vardag, och väldigt lite annat. Vi tittar för mycket på TV (eller han gör det och jag ligger i andra soffan och läser), jag förväntar mig inte fyrverkerier men skulle uppskatta om vi bara kunde sitta och prata en kväll, eller varför inte hångla lite. Men just nu orkar jag inte ta upp det med honom, det känns som om jag hellre drar mig undan just nu. Återigen vill jag att han ska komma till mig, även om det inte är spel på samma sätt som förut, det är snarare lite trötthet – kom till mig annars stannar jag hemma. Så jag sticker nog hem efter jobbet idag. Och imorgon och på torsdag, om inget annat händer. Vill så gärna vara det viktigaste i hans liv. Idag är han dessutom sjukt grinig för att han sov så dåligt, och jag orkar bara inte med det.

Jag har så mycket tankar nu, så mycket saker att ta itu med och önskar mig verkligen hans kärlek på en liten silverbricka. Det är så svårt att bedöma hur viktig jag är för honom, även om han oftast vill att vi ska träffas, eller göra saker tillsammans. Jag kommer inte åt honom, vet inte vad han tänker.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

det måste väl finnas nånstans? den där samvaron o kärleken som lugnar, ger pirr, stimulerar o är självklar. Inte allt på en gång, men i en ström, utan för många störningar. men säker är jag inte. det kanske är att kräva för mycket av livet. kanske ska vi/jag/du nöja oss med en skärva eller en idé om hur det borde vara.

20:46  
Blogger Bitter said...

Ja, vad skall man egentligen nöja sig med? Tror emellanåt att det här, så här, bättre kan det aldrig bli. Och sedan kommer svackor, vet att huvuddelen beror på min egen dåliga självkänla och behov av bekräftelse, men de är ibland avgrundsdjupa. Och kankse har vi alla en alldeles för romantisk bild av vad kärlek är. Kärlek kankse är just det vi har, att återhämta sig tillsammans?

09:19  
Anonymous Anonym said...

mmm. återhämta sig, bara vara, kravlöst. Behöver man sen smart konversation eller nära djup kommunikation får man väl se till o få det på annat håll. om inte ens partner är upplagd för det just då. Behöver man sen skön sex så får man väl se till o få...Nä, just det! det är de man inte får. I alla fall inte utan komplikationer.

09:47  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com