tisdag 28 november 2006

Stackars farmor

Usch. Jag har varit hos farmor på geriatriken. Det var hemskt. Patienterna är inlåsta på avdelning för att de är så förvirrade. Farmor var förtvivlad. Jag grät. Jag hoppas det är över snart.

Annars fick jag fantastisk lunch på Restaurangen. Biff Rydberg. Men cocktailtimmen närmar sig - den gröna skönheten är i stor fara.

När jag gick från sjukhuset längtade jag så mycket efter någon som kunde hålla om mig när jag kom hem, som kunde massera mina axlar och tycka om mig väldigt mycket just då. Den saknaden är nog värst, det där stödet som saknas när man behöver det som bäst.

Annars är det bara tre dagar kvar till fredag.

Jag ägnar stor möda åt att fundera ut vad jag ska skriva om, på min skrivarkurs. Jag längtar väldigt, och är skiträdd för att inte lyckas prestera något. Men liksom tålamod tränar jag på mod.

2 Comments:

Blogger mitt fyrverkeri said...

Håller med. Den där känslan är inte skön men samtidigt så känner jag mig sjukt stark för varje gång jag lyckas ta hand om mig själv och inbillar mig att jag snart är stålkvinna.
Kram!

01:46  
Anonymous Anonym said...

Skriv om något som engagerar dig, något som ligger dig varmt om hjärtat. Inte nödvändigtvis något som du vet väldigt mycket om, men absolut något du känner dig entusiastisk inför.

20:55  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com