måndag 11 december 2006

Another Monday

Vanlig måndag men jobbar undan rätt bra och säljer en grej. Alltd kul, måste bara vänta in avtalet innan jag räknar hem pengarna. Har en tendens att göra tvärtom.

Norgesnubben var på jobbet idag och jag ignorerar honom fram till klockan tre. En ganska stor bedrift med tanke på att han satt två meter ifrån mig. Till slut inser jag att det är nödvändigt att tala med honom och gör sålunda så. Och jag börjar misstänka att han faktiskt inte ljög i lördags. Är inte helt säker men vi har sällskap från jobbet och han ger den ena insinuationen efter den andra och avslutar genom att be mig ringa honom. Till vilken nytta, tänker jag. Imorgon kväll drar han till Norge. Enough så, kan inte ha en Norgelover. We'll see, han är på jobbet imorgon också, så jag ska fundera ett tag till.

Skrivkurs - bra idag. Blev rätt inspirerad och lärde mig lite om komposition, mitt svåraste, utan tvekan. Och jag misstänker verkligen att jag inte är så duktig, men det finns en tjej som slår alla rekord. Hon får Denise Rudberg att framstå som intellektuell. Värre Mitt Livs Novell - historier har jag inte läst sedan 1986. Och det är fult att skratta åt de handikappade. Å andra sidan finns det två personer som är, eller kan bli riktigt duktiga. Jag skvalpar nog i mellanmjölken.

Poet-daten på torsdag framskjuten en vecka. Helt ok, kan behöva en kväll hemma den här veckan.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo, du verkar ju synnerligen intellektuell...eehhhh??

11:57  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com