måndag 9 april 2007

Påsken

Hemma igen efter fyra dagar på landet. Jag har inte gjort någonting. Igår åt vi lunch utomhus, i morse när jag vaknade var hela skärgården vit.
Vi lagade påsklunch till hela släkten, både gammal och ny. Vi var tretton vid bordet.
Vi åt:
Sill, potatis, ägg och allt det där.
Varmrökt lax, gravad gös, spenatpaj, västerbottenpaj
Ostbricka
Chokladtryffeltårta med grädde.

Jag mådde lätt illa efteråt. Men det var värt det.

Nu är jag hemma, och jag fogar mina badkarsfronten, vill träffa skrivgruppen imorgon, men samtidigt gå hem och montera dem. Jag ska få ihop det på något vis.

Jag skrev dessutom fyra sidor av det deletade kapitel elva, och jag är inte fullt så arg längre. Det kan gå att återskapa och sen ska jag fortsätta. Något ska produceras. Jag har ungefär 100 sidor kvar att skriva. Om jag skriver en om dagen bör jag vara färdig...typ efter semestern.

Kvällen innan jag åkte pratade jag med Loverboys ex ovanför mig. Enligt henne umgås de, och hon har "bara hört bra saker om dig". Hur mycket mer har han ljugit för mig? Jag börjar tro att det är om det mesta. Men jag vill inte veta, jag har kommit på en ljuvlig hämndplan som kommer att äga rum i min text. När jag har skrivit det lägger jag honom i en liten låda, som nog aldrig mer kommer att öppnas. Jag är inte ledsen, jag är bara riktigt förbannad, allt tydligare blir hans Jedi-mindgames synliga för mig. Jag vet nu hur han kunde få mig så svag, och jag tänker inte låta det hända igen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lämna bakom sig är bra. Stänga låda är bra. Hämnd är inte bra. Du är större än så.

23:56  
Blogger Bitter said...

Hämnd bara i text, inte verklig. Det känns lite skönt. Plus ger lite handling när jag skriver. Verklig hämnd inget för mig.

07:49  
Anonymous Anonym said...

Skönt att kunna bli förbannad istället för ledsen!
Stäng in den där himla loverboy i lådan och släng bort lådan!

13:49  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com