onsdag 4 april 2007

Totalt lugn

Jag är lugn. Lycklig över ledigheten. Längtar skärgården.
Men innan det ska det byggas badkarsfronter, städas lite allmänt, och förstås jobbas lite. Men chef hånskrattade så mycket att jag trodde att han skulle dö, när jag beklagade mig över att jag plötligt inte hinner någonting. "Det är är din framtid, det finns ingen väg tillbaka". Jag fnissade faktiskt lite, men bara lite. han är ändå ond och jag vill inte uppmuntra det.

Jag har till och med tackat nej till dekadent after work, med sovmorgon efter, så fruktansvärt effektiv, sund och ny, har jag blivit nu. Man kan ju undra var det här ska sluta. Ska jag börja träna igen också?

Jag sparar mig till Sessans 30-års fest, väldigt snart.

A, min bästa A, och räddning i all nöd, funderar på att flytta till London. Så om ni trodde att det här skulle bli en harmonisk blogg har ni fel. Det kommer att gnällas utan dess like om hon gör det. Be afraid.

Och förresten, det roligaste som hände idag: Kollega P gnäller avundsjukt fram "men vad skriiiiiver du i din blogg då? Hur gör man? Stenåldersmannen låter som jag när vi talar om illegal nedladdning. Roligt för mig iaf.

Jag belönar min flit och nykterisk med bruschetta. Jag går in köket och börjar nu.
BlogRankers.com