lördag 6 oktober 2007

Jag förlorar makten

Jag är synnerligen och sannerligen frustrerad. Och konfunderad. Efter torsdagens höglitterära fylleinlägg gick jag runt i Göteborg hela dagen igår, läskigt bakfull. Och med en läskig magkänsla. Som jag sedan identifierade som maktöverföring. När JAG bad DB komma ner till Tranan i torsdags förflyttades makten tillbaka till honom. För den senaste månaden är det han som har förföljt mig. Nu är telefonen tyst. Visserligen vet jag vad han gör idag, han är mycket upptagen, men hey, nu börjar jag obsessa igen. Inte inte inte bra.

Men gårdagen var cool, drack eftermiddagsvin med babysis och hennes snubbe, åt havskräftor hemma hos L och hängde sedan i baren på Smaka och drack drinkar i en aldrig sinande ström. Tack darling svåger för dem. Och där var en fantastisk man, som jag inte ens pratade med, men som dansade och hade sådan energi att jag nästan ramlade omkull. Och då fattade jag, precis då, att det är en sådan jag ska ha. En med massor av energi. Jag blir hög bara av att titta på det. Men var finns dem? Var?

Nu sitter jag på Tjörn, tittar ut över orange löv och tänker att om jag bara får sova lite kommer allt bli bra igen.

2 Comments:

Blogger Strawberry milkshake said...

Har du hört nåt? Herregud, det är ju han som har styrt och ställt, inte kan han väl bli rädd efter ett enda litet initiativ från din sida? Kramis.

17:20  
Blogger Bitter said...

Inte ett ljud. Dum i huvudet säger jag!

18:09  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com