tisdag 20 november 2007

Mycket bra dag, trots allt

Ännu en BRA dag på jobbet. Busy och jag kände mig nyttig. Det är bra. Det går framåt. Jag tänker jobba mer så framöver. Så kommer det att gå ett tag till. Med tanke på att det är 23 arbetsdagar till jul och därefter 16 till Kenya. Så det går.

Lunchade med min mentor idag och vädrade min säkraste framtidsidé. Hon gillade. Och gav mig råd och förhandlingsläge och prissättning. Så nu SKA jag göra det. På lördag. På lördag skriver jag ihop det bästa prospektet och nästa vecka säljer jag mig själv. Damn it.

Och inte nog med det, jag slogs av den lysande idén om tjänstledighet. En månad, kanske maj? Då jag bara skriver, från morgon till kväll, då mina fyra böcker ska avslutas, påbörjas eller bearbetas. DET vill jag göra. Ska bara kolla med chefen. Och låta tanken mogna. Framåt februari eller så.

Jag har dessutom fått hemmagjord pizza och marängsviss med kidsen från förorten. Håhåjaja, jag är tacksam över att inte gå i högstadiet. A lot.
BlogRankers.com