torsdag 27 mars 2008

Livet as it is

Åh jag nattbussar mig på väg hem och slinker in på 7/11 för lite muffins och jag vet inte vad. Men det var gott och jag är nöjd efter fin kväll på Pet Sounds med Stina. Timmarna tickar snabbt ner mot mitt återinträde i vuxenvärlden och det är läskigt läskigt läskigt. Jobba igen. Prestera, ha ont i magen, vara orolig över att inte räcka till. Men kanske också arbetsglädje, tillfredställelse efter resultat och skön trötthet på kvällarna. Självtillräcklighet. Vill jag ha.

Annars mest ingenting och jag lyssnar fortfarande på Håkan. Imorgon mera pojkvänsknark och det kommer bli lovely. Jag tänkte passa på och laga precis all mat som går, nu så här när jag för sista gången på evigheter faktiskt har tid. Jag tänkte skumpa och mycket mycket mat. Men vet inte riktigt vad. Men sju rätter och några bör blir:

Karl Johan-soppa med chevre.
Gnocchi m lax och chevresallad.
Ost och fikonmarmelad.
Creme brûlé med citrongräs.

Men sen då? Ska sova på det.
Nightie.
BlogRankers.com