torsdag 26 juni 2008

Kräks

De orakade benen åtgärdades i morse. Med blodspår hela vägen till Nybroplan som resultat. Men jag antar att det får duga. För jag träffade fyra smashing brudar, likaså jag själv, på bion, trippandes i höga höga klackar, och såg FILMEN. Really. Alla hade bashat den så mycket att jag tänkte stå ut i två timmar. Istället grinade jag lika länge. Vi anlända vinsugna med svullna, röda ögon, med smink utsmetat på lätt åldersmärkta kinder. Men ändå, oh så smashing.

Och fin mat, vin, sällskap, all of it. Såklart. Som det alltid är.

MEN: två bloggsnackisar vi ska ta upp:

1. Dålig service. Katastrofalt dålig service. Nästan alltid. Idag på Imperiet. Sorgligt. Varför är det så svårt. Varför dricksar man sönder folk som gör det minsta lilla, som faktiskt gör sitt jobb. Bara för att man är van vid motsatsen. Stockholm är världens västa stad, jag tycker det på riktigt, annars hade jag aldrig bott här, men servicenivån i den här stan är kräks.

2. Håkan Nesser. Åhléns säljer ut hans produktion i pocket för nästan ingenting. Efter att ha läst tre är det förståeligt. Jag menar, jag vägrade honom för många år sedan pga greppet "fiktiv stad". Kräks där också. Men på riktigt. Hypen? Förklara? Det duger inte ens till hängmatteläsning. Jag vill förtydliga, Nessers böcker, de som inte handlar om VV är riktigt bra, men resten. Nej. Jag passar.
BlogRankers.com