fredag 31 juli 2009

Bröllopet - efterspelet

Klockan ett dagen efter vaknade jag av att telefonen ringde. Det var festlokalens ägare som var rosenrasande. Vi hade lämnat det i ett fruktansvärt skick. Ja det visste jag ju. Och dessutom var jag så bakis och trött att jag hade kunnat spontankräkas i sängen. Men faktiskt, vi hade kommit överens om att få lämna den städad på måndagen, med hans underhuggare. Och han blidkades att att våra föräldrar åkte och städade och erkände att han inte kommunicerat med dem. Men min ångest var stor då. 

Efter ett stort glas cola, en treo och en resorb åkte vi till Hornstulls Strand. Bara två dagar innan hade vi messat en del och sagt att vi skulle ha lite brunch där. Över 20 personer kom. Trötta och slitna men mycket lyckliga efter en hamburgare. Och lyckligast var nog vi som fick samla vännerna igen, för en fortsättning på den bästa dagen. Det var underbart skönt att få prata av sig om allt det fina, att få bakishänga lite. Jag älskar de alla så väldigt mycket.

Sen åkte vi hem och packade inför bröllopsresan. Allt i ett.
BlogRankers.com