måndag 10 augusti 2009

Sommaren fortsätter, i alla fall för mig

Mon Dieu vilken globetrotter jag är. Inser att jag varit hemma i stan i sammanlagt en vecka eller så sen slutet av juni. Kom i natt hem från Mallorca där jag och Karin ägnade oss åt sangriadrickande, väldigt stora och goda middagar, lite solande och lite shoppande. Och undkom alldeles precis från ytterligare ETA-bomber. Det var roligt att vara där. Men det är alltid roligare att vara hemma. Sweet sweet home. Och träffa min man såklart. Nu har jag hela fyra lyxiga dagar i mitt hem innan nästa resa som dock inte blir särskilt exotisk, Göteborg och Tjörn. 

Den här veckan ska jag: 
 - städa lite
 - chilla mycket
 - läsa lite facklitteratur inför nya jobbet
 - promenera Årstaviken med sommarprat i öronen
 - Träffa Carina
 - Träffa Joh
 - Träffa AM och baby Frank.

Det får räcka. 
BlogRankers.com