tisdag 29 december 2009

00-talet, min version

Att skriva en summering över de senaste 10 åren känns lite övermaga. Visserligen minns jag mycket, men ganska mycket är som bortblåst och det sörjer jag inte heller. Men tio höjdpunkter kanske jag ändå mäktar med att skriva ( och ni att läsa)

2000 flyttar jag äntligen till Stockholm efter många års väntan
2001 börjar jag jobba på riktigt
2002 Träffar jag mitt ex, det kändes ok då, men inte så bra i efterhand. Jag var inte så kär som man kan kräva
2003 blir jag sjukskriven för depression och stannar hemma i 8 månader, går upp 10 kilo
2005 separerar jag och har min andra bodelning i livet och går ner 10 kilo
2006 blir jag rådumpad och sörjer länge
2006 byter jag jobb för första gången på 5 år. Det har jag gjort några gånger sen dess
2007 träffar jag min man. Väldigt väldigt kär.
2009 blir jag arbetslös för första gången men fixar världens bästa jobb på 12 dagar.
2009 gifter jag mig med den bästa

I det stora hela ett mycket bra årtionde även om jag hade några tunga bottennapp 2003 och 2006. Men sen vände det uppåt igen. Stanna där uppe, tack.

Vad vill jag ska hända de närmaste 10 åren då? Tja ungefär som vanligt, tror jag. Jag hoppas verkligen på:
- En bebis, helst två, men gärna inte samtidigt

- Sluta röka för evigt

- Sluta matnoja, hitta den där sunda relationen till mat som alla pratar om (OBS – måste bli smal då förstås…)

- Vilja träna regelbundet

- Fortsätta ha alla mina coola vänner, min fina familj och min bästa bästa man runt omkring mig

- Fortsätta ha roligt på jobbet, bli ännu duktigare

- Bli aprik (minst sannolikhet på den, men önska får man)

- Om inte aprik så åtminstone rik nog att köpa min drömbostad, eller en modifierad version av den.

- Vara frisk, jag och alla andra

- Fred på jorden

- Att jag ser lika gammal ut om 10 år som nu (helst utan hjälpmedel)

- Åtminstone en färdigskriven och utgiven bok

- Tid, ork och lust att ha roligt varje dag.


Jag det var väl en liten ödmjuk lista. Det mesta är väl inte alltför mycket att begära. Eller?
BlogRankers.com