söndag 27 december 2009

Sur

Vi har haft det alldeles jättemysigt. Vilat, läst, sett på film. Jag har fått fina julklappar, alldeles för fina och det visade sig vara ok att för första gången i mitt snart 35-åriga liv fira jul med andra än mina föräldrar. Det var roligt hos mina svärföräldrar också, maten var lika god och man fick gå och lägga sig att sova middag. Alas, julen var bra.

Fast mest är jag sur, irriterad och osocial. Har ingen lust med någonting. Min man är en veritabel ängel som passar upp mig som vore jag shahen av Iran men han har inget för det. Jo, i min lilla bok med guldstjärnor förstås, men inte just nu. Hoppas jag minns detta och återgäldar någon dag då jag är på gott humör igen. Om den dagen nu behagar infinna sig.

Annars var vi på Stadsmuseet och titta på utställningar av SVD's pressbilder. Den var fin. Nu lagar han mat och har varit och köpt biobiljetter. Jag surar vidare.
BlogRankers.com