måndag 14 december 2009

Efter festen

Glöggfesten blev väldigt väldigt rolig. Halv fem gick jag och lade mig, då var det fortfarande tre gäster kvar. Vet inte när de gick men man kan ju ana att det var sent eftersom min man sov till sex på kvällen dagen efter. Jag vaknade halv tio, var hungrig som ett djur i flera i timmar innan jag gick in köket och länsade kylskåpet på kakrester. Många sådana. Goda. Jag hade bakat väldigt många olika saker, kakor, kolor och så vidare. Nu vet jag varför jag inte brukar göra det. För att jag inte kan behärska mig. Vilket är läskigt. Jag bör inte ha sådan mat hemma. Framförallt inte i sådana mängder. Vad jag ska göra åt allt som fortfarande finns kvar vet jag inte. Jag antar att det blir en vecka i självbehärskningens tecken. Så får jag hoppas att någon annan äter upp det så länge. Men i alla fall, vi har så roliga härliga vänner så det är nästan inte sant. Och de blandar sig bra utan att känna varandra.

Idag tänker jag äta fläskpannkaka med rårörda lingon. En lite mindre portion, men längtar så mycket efter det, är ju faktiskt typ bakis fortfarande, väldigt väldigt trött i alla fall. De sista fyra avsnitten av West Wing också. Premium. Fast egentligen vill jag ha blodpudding. Järnsug.
BlogRankers.com