torsdag 10 december 2009

2 år

Gårdagen var den allra ljuvligaste. Två hela år sedan min man och jag träffades första gången och blev blixtkära i varandra. Vi ville fira det. Först tänkte vi ta in på hotell som vi brukar och jag vet faktiskt inte varför den planen fallerade, något hände på vägen och det glömdes bort. Istället gick vi hem efter jobbet och öppnade en av de dyra fina flaskorna med Bollinger vi fick i bröllopspresent. Vi drack den och bytta om till nya fina kläder, jag hade till exempel fått en alldeles perfekt Filippa K-klänning av mig själv. Han hade ny skjorta. Och jag är en dålig fru för jag hade inte ens funderat på att köpa presenter till honom och fick skämmas alltför mycket när han halade fram sina till mig, en biljett till Eldkvarns julkonsert och en ask med handblåsta julgransprydnader från 50-talet. Små fina fåglar. Jag blev jätteglad och kommer nu ägna flera veckor åt att hitta bra kompensationsjulklappar.

I alla fall, vi åkte ner till Zink Grill och åt middag, drack mer champagne och väldigt gott rödvin som jag såklart har glömt vad det heter. Jag åt Chèvre Chaud och Oxfilé med potatispuré, och en drink till dessert. Han åt andra saker som var fina. Allt var så sjukt sjukt gott. Vi blev väldigt mätta och fulla och tog en taxi till Pelikan där vi satt i ett hörn och pratade om vår framtid tillsammans. Väldigt väldigt mysigt och romantiskt. Sen somnade jag på mindre än fem sekunder när jag kom.

Jag älskar min man väldigt väldigt mycket och är tacksam över att jag har hittat honom och att vi har det så fint. Tack.
BlogRankers.com