måndag 21 december 2009

Inte ledig än

Bara två dagar kvar. Två långa känns det som. Jag har längtat efter ledighet. Oh well.

I alla fall, i fredags var jag så trött att jag nästan dog och dissade skumpan på jobbet för att gå hem och lägga mig. Trodde jag. Precis när jag skalat av mig kläderna och lagt mig fint tillrätta ringar fadern. Jag hade hoppats att han hade glömt. Att vi skulle ses. En minut senare kommer maken hem och berättar att svågern fått jobb och är på ingång. Så jag får snällt klä på mig igen, öpna julklappsskumpan från jobbet och fira det väldigt väldigt roliga. Extra glad är jag för att jag verkligen gillar hans nya jobb och förmedelade kontakten. Hurra hurra. Sen kom pappan och vi gick till Grogg och åt hamburgare. Det var gott. Och roligt. Jag skickade hem honom vid elva och gick förbi Pet Sounds för att titta på min man men orkade bara stanna i fem minuter . Sen var det jag och sängen. I love.

Och god trevlig middag på lördagen, läsa och titta på TV hela söndagen. I love even more. Och nu sitter jag som sagt och räknar ner timmarna till jag får vara ledig. Bara 14 kvar.
BlogRankers.com