söndag 21 februari 2010

En bra helg

Trots all men, så har det varit en bra helg. Min svåger kom förbi i fredags kväll, vi åt kött och drack vin. Pratade webb och ligga. Mest för hans del dock. Här blir inget ligga av på ett tag, jag blöder fortfarande från mitt livmoderssår och det är tröttsamt som satan.

Igår kom min systerdotter hit och stannade ändå till lunch idag och vi gjorde nästan ingenting, förutom att baka, titta på Aladdin, läsa och mysa förstås. Ganska välbehövligt och när hon väl somnat åt vi blodigt kött igen och tittade på Sopranos.

Idag jobbar min man och jag har bakat ytterligare lite mer, tränat två pass och kan nu stoltsera med fyra gjorda pass den här veckan. Nästan ofattbart. Men det känns skönt, både i kroppen som värker och själen som fått ta ett avbrott från att ligga och tycka synd om. Jag börjar se ljuset, tror jag. Det går ju över det här. Längtar längtar till när jag kan börja göra ägglossningstest igen, har 32 stycken som ligger och väntar. Så dricker jag lite mer vin, röker några fler cigaretter och sen gör vi en ny baby bara. Det är så det kommer att bli.

Och nästan vecka, det är som man inte kan tro det, men massor av före-babyn-aktiviteter. Vill passa på. Vill glömma det gamla.
BlogRankers.com